На сьогоднішній день багато домовленостей оформлюються в електронному вигляді, і щоб вони мали юридичну силу, замість звичного підпису на папері створений електронний цифровий підпис.
Електронний цифровий підпис (ЕЦП) має силу протягом 24 місяців з моменту його отримання. Візуально ЕЦП не схожий на підпис, але юридично йому рівноцінний. ЕЦП являє собою електронний файл, в якому міститься створений для певної людини електронний ключ.
В яких випадках використовується ЕЦП?
ЕЦП використовується в наступних випадках:
- при подачі документів в електронному вигляді. В даному випадку ЕЦП підтверджує особу заявника;
- при подачі електронної декларації про доходи та звітності через сайт Державної фіскальної служби;
- при реєстрації бізнесу і отриманні відомостей про земельну ділянку;
- при отриманні довідки про відсутність судимості. Як правило, такі довідки запитуються при влаштуванні на роботу, при отриманні візи або дозволу для носіння зброї;
- при отриманні послуг через сайт Пенсійного фонду. За допомогою ЕЦП можна без черги отримати довідку про трудовий стаж або довідку про доходи фізичної особи для оформлення субсидії;
- при отриманні інформації про розмір заробітної плати та суми відрахувань в пенсійний фонд;
- при подачі заяви на перерахунок соціальних виплат;
- при подачі заяви на отримання посвідчення особи;
- при подачі документів на реєстрацію шлюбу.
Перераховані випадки не є вичерпними для використання ЕЦП. В інтернеті безперервно створюються нові сервіси, завдяки яким спрощується процес документообігу як для бізнесу, так і для населення в Україні.
Типи ЕЦП
Існує два типи ЕЦП - звичайний і посилений. Посилений ЕЦП створюється для державних чиновників і представників великих компаній. Звичайним ЕЦП користуються при веденні документообігу в бізнесі. Електронний ключ необхідний при проведенні операцій в державних закупівлях і для інших цілей. Посилений ЕЦП видається тільки в Центрі сертифікації. Звичайний ЕЦП можна оформити через інтернет-банкінг.
Які документи потрібні для оформлення ЕЦП?
Щоб отримати ЕЦП, потрібно вибрати Центр сертифікації (АЦСК) і ознайомитися зі списком документів. При цьому кожен Центр виставляє свої вимоги для отримання ЕЦП, в тому числі:
- заповнити реєстраційну картку для (ФОП) встановленого формату в двох примірниках. Необхідно для згоди на обробку персональних даних;
- надати копію паспорта громадянина України;
- надати копію ІПН, завірену підписом власника.
Як отримати ЕЦП?
Отримати ЕЦП можна через будь-який Центр реєстрації при послідовному виконанні наступних кроків:
- Зібрати перераховані вище документи.
- Пройти реєстрацію на сайті Центру сертифікації.
- Особисто прийти в Центр з оригіналами документів і чистим носієм цифрової інформації (диск DVD-R або флеш-карта).
- Після того, як фахівці Центру створять оригінальний електронний ключ, він записується на носій цифрової інформації. і надається заявику
Що стосується тривалості, то в разі надання всіх необхідних документів отримання ЕЦП не займає багато часу. Оформити заявку на ЕЦП можна в одному з Центрів сертифікації або на сайті державної служби в режимі онлайн. Клієнти ПриватБанку можуть оформити ЕЦП через додаток Приват24 в дистанційному режимі, просто і швидко.