Коли турист потребує медичної допомоги або в екстрених транспортних витратах, перебуваючи в подорожі, то пов'язані з такими витратами ризики забезпечуються туристичної страховкою. При цьому шкода відшкодовується за умови, якщо страховий випадок настає на території тієї країни, яка вказані в умовах договору. Тому для виїзду за кордон, оформляючи візи та інші документи, поліс медичного страхування ставати не тільки життєво важливим, але і необхідним.

Вирушаючи в подорож, кожному туристу буде корисно ознайомитися з особливостями туристичного страхування, в тому числі і з видами ризиків, які покриває такий вид страхування, з вартістю страхових полісів і з іншою корисною інформацією.

Що включає в себе туристична страховка?

Умови туристичної страховки можуть відрізнятися в залежності від страхової компанії, з якою укладається договір, але обов'язково туристичної страховкою передбачається страхування наступних випадків:

  1. Раптове захворювання (різке погіршення самопочуття, яке вимагає невідкладної медичної допомоги).
  2. Нещасний випадок або травма.
  3. Необхідність в лікарських препаратах, виписаних лікарем.
  4. Проходження лікування в стаціонарі.
  5. Необхідність медичної евакуації та транспортування д медичного закладу або місця проживання.
Важливо відзначити, що раптовим захворюванням не вважається хронічне захворювання, про яке відомо до оформлення страхового поліса

Крім медичних ризиків туристичної страховкою можуть покриватися такі випадки:

  • термінова стоматологічна допомога;
  • екстрена хірургічна операція;
  • при серйозних травмах витрати на транспортування застрахованого в країну його місця проживання;
  • транспортні витрати і супровід дітей застрахованого на батьківщину в разі якщо вони залишилися без нагляду;
  • витрати на квиток одного з родичів застрахованого для догляду за потерпілим страхуються за кордоном;
  • репатріація (повернення на батьківщину тіла в разі смерті);
  • забезпечення цивільної відповідальності страх на випадок нанесення шкоди третій особі під час перебування за кордоном;
  • скасування виїзду через дострокове переривання путівки або її скасування не з вини страхового агентства;
  • страхування багажу;
  • надання юридичних послуг;
  • забезпечення відправки термінових повідомлень і телефонних дзвінків при настанні страхового випадку.

Перед покупкою страхового поліса клієнт може вибрати підходящий для себе пакет послуг і ризики, які їм будуть покриватися. Наприклад, при плануванні подорожі на гірськолижні курорти, як правило, в договір страхування включають покриття таких ризики, як травми, нещасні випадки, медичне лікування в стаціонарі тощо.

Що не покривається туристичної страховкою?

Під час перебування туриста за кордоном не всі витрати, пов'язані зі здоров'ям застрахованої особи, можуть компенсуватися страховкою. Так, випадками, які потребують медичної допомоги, але не покриваються страховкою, є:

  • надання медичної допомоги при загостренні хронічного захворювання або захворювання, що виникло до виїзду за кордон;
  • надання медичної допомоги внаслідок алкогольного або наркотичного сп'яніння;
  • нанесення шкоди здоров'ю через спроби суїциду;
  • витрати і медична допомога, пов'язана з вагітністю, пологами і абортом, за винятком вимушеного переривання вагітності у разі нещасного випадку;
  • захворювання, пов'язане з впливом радіації.

Також страховка не покриває травми, отримані в результаті протиправних дій застрахованої особи.

Яка вартість туристичної страховки в Києві і по Україні?

Вартість страховки залежить від ряду факторів, основними з яких є:

  • вартість послуг страхової компанії;
  • вік клієнта;
  • період і мета подорожі;
  • країна перебування туриста;
  • сума покриття витрат.

За допомогою перерахованих факторів визначаються ризик і ймовірність настання страхового випадку.

Також в ціну страховки може входити франшиза (витрати, які покриваються застрахованою особою самостійно при настанні страхового випадку). Франшиза може бути фіксованою сумою або визначаться в процентному співвідношенні від суми виплат. Умови по франшизі узгоджуються зі страховою компанією і прописуються в договорі.

Для порівняння вартості страховок різних страхових компаній узятий страхової пакет «Стандарт» з умовою подорожі по всьому світу і покриттям витрат на суму до 30 тис.євро:

  1. Страхова компанія PZU Україна. Поліс на 60 днів 2,282 тис.грн, на 90 ній 3,403 тис.грн, на 180 днів 5,288 тис.грн.
  2. Страхова компанія «АСКА». Поліс на 60 днів 1,209 тис.грн, на 90 днів 1,804 тис.грн, на 180 днів 3,589 тис.грн.
  3. Страхова компанія «Європейське туристичне страхування» (ЄТС). Поліс на 60 днів 1,784 тис.грн, на 90 днів 2,676 тис.грн, на 180 днів 5,353 тис.грн.
  4. Страхова компанія «Інго Україна». Поліс на 60 днів 2,820 тис.грн, на 90 днів 4,230 тис.грн, на 180 днів 8,460 тис.грн.
  5. Страхова компанія «Альфа Страхування». Поліс на 60 днів 1,371 тис.грн, на 90 днів 2,056 тис.грн, на 180 днів 3,142 тис.грн.

Що стосується страховок при подорожах по таким популярним напрямками, як Єгипет, Туреччина, Таїланд, то страхова сума в таких випадках буде складати до 20 тис. Доларів США. При подорожах в європейські країни страхова сума становитиме 30 тис.євро.

Важливо відзначити, що у кожної страхової компанії можуть бути свої умови в туристичному полісі, включаючи і виплату окремих сум, вказаних в договорі.

Яку страховку краще вибрати?

При виборі страхової компанії важливо враховувати її надійність і наявність партнерів в країні, куди планується подорож. Так, в разі настання екстреної ситуації туристу може бути забезпечена необхідна допомога за максимально короткий час.

Залежно від типу туристичного страхування відшкодування шкоди може бути компенсаційним і сервісним. При компенсаційному відшкодування шкоди турист оплачує всі непередбачені витрати самостійно, а після повернення з подорожі надає в страхову компанію підтверджуючі документи для відшкодування збитку. У разі сервісного відшкодування збитку страховою компанією укладаються угоди із зарубіжними фірмами, які спеціалізуються на підтримці туристів. Коли настає страховий випадок страхова компанія відшкодовує витрати на відшкодування збитку фірмі-асистансу безпосередньо.

У разі настання страхового випадку туристу необхідно зв'язатися з сервісною компанією (асистанс), у якій укладено договір зі страховою компанією. Для цього при собі турист повинен мати страховий поліс та телефони для зв'язку.

Перед покупкою страхового поліса також важливо порівняти різні пакети страхових послуг та їх вартість. Договором страхування визначається країна, в якій буде діяти страховка, і як правило такою країною вказується місце, куди турист планує подорож.

Залежно від умов відшкодування страхових випадків розрізняють кілька програм страхування:

А - програма невідкладної медичної допомоги. Покриває витрати на невідкладну медичну допомогу при погіршенні стану здоров'я застрахованої особи внаслідок раптової хвороби або нещасного випадку, що загрожує його життю і здоров'ю.

В - програма медико-адміністративних послуг. В умовах даної програми крім медичних послуг, включених в програму А, міститься відшкодування витрат, пов'язаних з перебуванням в стаціонарі, оплатою лікарських препаратів або прийомами в медустановах.

С - програма медико-адміністративних і юридичних послуг. У такому випадку крім медико-адміністративних послуг з Програми В додатково відшкодовуються витрати, пов'язані з врегулюванням юридичних питань (депортація, послуги адвоката та ін).

D - програма медико-адміністративних, юридичних і транспортних послуг. За програмою D разом з відшкодуванням медико-адміністративних і юридичних витрат, зазначених в програмі С, відшкодовуються ще й витрати застрахованої особи при подорожі на авто при його пошкодженні в результаті ДТП.

Як оформити туристичну страховку?

Оформити страховий поліс клієнт страхової компанії може як при живому спілкуванні зі страховим агентом в офісі компанії, так і дистанційно в режимі онлайн через сайт компанії. Заповнення заявки онлайн займає кілька хвилин, після чого можна прорахувати приблизну вартість поліса.

Поліс, оформлений в режимі онлайн рівноцінний стандартному полісу, і також приймається в посольствах і консульствах.