Як оформити субсидію в Україні?

За статистичними даними близько 7% українців користуються субсидіями. У порівнянні з вимогами до оформлення субсидій в інших країнах, в Україні населенню оформлення такої державної допомоги цілком доступне - необхідно лише подати відповідну заяву та заповнити податкову декларацію.

Як правильно заповнити документи для оформлення субсидії в Україні

Раніше субсидія оформлялася на підставі наданої заявником довідки про доходи. На сьогоднішній день надання такої довідки не є обов'язковою вимогою, і замість довідки достатньо заповнити податкову декларацію.

Таким чином, дохід розглядається з урахуванням податків, і від правильного заповнення декларації залежить весь процес оформлення державної допомоги. Якщо заявником була допущена помилка при заповненні декларації, йому можуть відмовити в отриманні субсидії. Бланк для заповнення декларації доступний усім бажаючим на сайті Державної податкової інспекції, де його можна скачати для подальшого заповнення.

Податкова декларація складається з наступних розділів, які послідовно заповнюються заявником:

  1. Загальна інформація про осіб, зареєстрованих на житловій площі заявника. Якщо житлоплоща є орендованою, необхідно вказувати інформацію про всіх проживаючих в житлі, на яке нараховуються платежі за послуги ЖКГ. Якщо житло не введено в експлуатацію в установленому порядку, а його власником є забудовникок цього житла, то дана інформація також вказується в першому пункті декларації.
  2. Сума сукупного доходу всіх осіб, які проживають на житловій площі за рік, що передує даті заповнення податкової декларації. В сумі доходу повинні бути враховані всі виплати, включаючи заробітну плату, пенсію, всі види допомог, стипендія, аліменти, дохід від оренди житлових та нежитлових приміщень та ін. Інформація про доходи надається без урахування податків. Крім цього в інформації повинні вказуватися установи, від яких надходять виплати.
  3. Інформація про придбання майна на суму понад 50 тис.грн. Дана інформація заноситися при купівлі майна протягом року, що передує даті подачі податкової декларації.

Як подати заяву на субсидію?

Даний вид державної допомоги доступний тим сім'ям, у складі яких є безробітні особи працездатного віку. До 2015 року деякі категорії населення України мали певні обмеження на отримання субсидії за розміром доходів або майновим станом. Сюди відносилися ті сім'ї, які мали два і більше транспортних засоби, квартиру і дачу, а також житло, яке здавалося в оренду.

Сьогодні ці обмеження вважаються недійсними, так як субсидії надаються домогосподарству, а не членам сім'ї. Отже, розмір виплат становить два прожиткових мінімуми на одного жителя України. Це говорить про те, що від загального нарахування на комунальні послуги власнику приміщення буде відшкодована компенсація в розмірі 15%. Якщо у людини підвищується місячна прибутковість, відсоток компенсації знижується. Це ж стосується і зменшення доходів. Тут передбачено зростання державних виплат.

Субсидії на оплату ЖКГ нараховуються тільки безготівковим способом.

Подати заяву і декларацію можна одним з таких способів:

  1. При зверненні до Управління соціального захисту населення за місцем реєстрації. У разі оренди житла для оформлення субсидії потрібно звертатися за місцем проживання.
  2. При направленні листа з пакетом документів на адресу Центру соціального захисту.
  3. При подачі документів в електронному вигляді через сайт соціальної служби після проходження реєстрації на сайті.

Для продовження субсидії не потрібна повторна подача документів до органів соціального захисту населення. За вимогами чинного законодавства з 01.05.2015 р субсидія продовжується автоматично. Важливо відзначити, що заява на субсидію подається особисто власником житла, на ім'я якого відкритий рахунок по послугам ЖКГ. У разі оренди житла документи на оформлення субсидії може подати квартиронаймач.