Як шахраї обманюють людей під час коронавирусу і хто їх може покарати?

Кожен день в Україні все більше людей стають жертвами ітернет-шахрайства. І якщо Ви стали жертвою шахраїв в інтернеті, важливо знати, куди потрібно звернутися для їх покарання.

Якщо Ви зіткнулися з аферистами в інтернеті, то одним із способів повернення грошей, відправлених шахраєві, є звернення із заявою до відділення поліції за місцем проживання. Співробітники спеціального відділу, що займається боротьбою з інтернет-шахрайством, допоможуть розібратися в ситуації і повернути вкрадені гроші. Також в поліції повинні роз'яснити порядок дій і розповісти, куди звертатися при обмані в інтернеті.

Співробітникові поліції потрібно детально описати ситуацію, що склалася. Наявність листування з шахраєм допоможе скласти заяву із зазначенням важливих деталей.

Які органи в Україні займаються шахрайством в інтернеті?

Покаранням інтернет-шахраїв в Україні займається спеціальний орган, який розслідує інтернет-злочини. Таким органом є Департамент кіберполіції. Застосовуючи сучасні інформаційні технології, головним завданням Департаменту стає відшукати аферистів і передбачити покарання за шахрайство в інтернеті.

Які найпоширеніші схеми шахрайства під час коронавирусу?

За даними сайту кіберполіції України найпоширенішими схемами шахрайства під час коронавирусу є:

  • розсилка смс-повідомлень і телефонні дзвінки про державні компенсації (виплати коштів на лікування, придбання тестів для визначення коронавируса і ін);
  • поширення фейків щоб посіяти паніку і дестабілізувати ситуацію в умовах карантину;
  • шахрайські дії для заволодіння персональними даними та грошима під виглядом продажу захисних масок, антисептиків, медичного обладнання тощо.

Як захиститися від шахраїв?

Щоб захиститися від шахраїв кіберполіція рекомендує дотримуватися наступних правил безпеки:

  1. Не повідомляти особисту інформацію особам, які телефонують і представляються брокерами чи банківськими працівниками.
  2. Ні за яких умов не розкривати інформацію про реквізити своєї банківської картки.
  3. Отримувати інформацію тільки з перевірених джерел (КМУ, МОЗ, МВС).
  4. Здійснювати покупки тільки на перевірених сайтах, а також за допомогою післяплати.
  5. Купувати медичні засоби через сертифіковані місця продажу.
  6. Перевіряти дані про продавця через сервіс STOP FRAUD, який функціонує на сайті кіберполіції (https://cyberpolice.gov.ua).

Якщо ж все таки Ви піддалися шахрайським хитрощfv, то звернутися по допомогу можна за телефонами 102, на гарячу лінію кіберполіції (0800505170) або звернутися за формою зворотного зв'язку через сайт https://ticket.cyberpolice.gov.ua/.