Як відновити загублений ІПН і паспорт?

Паспорт та ІПН - це головні документи, які необхідні людині для підтвердження своєї особи і для оформлення будь-яких угод. Тому в разі їх втрати краще не зволікати з їх відновленням, так як такі документи можуть знадобитися в будь-який момент.

Куди звертатися за відновленням ІПН?

У зв'язку з існуванням Єдиного реєстру платників податків відновити ІПН можна в будь-якому відділенні Державної фіскальної служби. Подати заявку на видачу дубліката ІПН можна:

  • за місцем реєстрації або фактичного місця проживання;
  • за місцем отримання фінансового доходу;
  • за місцем сплати податків.

Які документи необхідні для відновлення ІПН?

Для відновлення ІПН разом з відповідною заявкою до Державної фіскальної служби подаються оригінал та копія паспорта (копія сторінок паспорта, на яких є будь-які записи). Як результат ІПН видається на підставі наступних даних:

  • ПІБ заявника;
  • дата та місце народження;
  • місце реєстрації.

При необхідності відновлення ІПН для неповнолітньої особи заяву на його відновлення подається одним з його батьків. В такому випадку до заяви додається додатково паспорт одного з батьків та свідоцтво про народження дитини.

Чи можна відновити ІПН без особистої присутності?

Заявити про відновлення ІПН в ДФУ може уповноважена особа. В такому випадку подаються такі документи:

  • паспорт довіреної особи;
  • копія документа, що посвідчує особу (паспорт);
  • нотаріально завірена довіреність від особи, якій потрібно відновити ІПН і її копія, завірена нотаріусом.

На сьогоднішній день існує безліч юридичних фірм, які займаються відновленням ІПН від імені заявників на підставі оформлених довіреностей і укладених договорів на надання відповідних послуг.

Що знадобиться для відновлення паспорта?

Для відновлення паспорта необхідно звернутися до Міграційної служби України. Також процедура відновлення документа залежить від типу документа. У тому випадку, якщо втрачено паспорт старого зразка, то його відновлення буде проходити за місцем реєстрації заявника. Якщо ж загублена ID-картка, то її можна відновити за фактичним місцем проживання.

Для відновлення документа необхідно подати:

  • заяву;
  • квитанцію про оплату штрафу і державного мита;
  • три фото 35х45;
  • в разі звільнення заявника від держмита, необхідно надати відповідний документ;
  • при відновленні документа в зв'язку з його крадіжкою потрібно надати заяву про крадіжку або написати письмову відмову від подачі такої заяви.

Які терміни отримання відновленого паспорта?

Офіційно видати відновлений паспорт повинні протягом 30 календарних днів з моменту подачі заяви. При необхідності прискорення процедури за додаткову плату отримати паспорт можна протягом 14 календарних днів.

При наявності певних нюансів, пов'язаних зі зникненням паспорта, термін видачі нового паспорта може бути продовжений, але не більше, ніж на 30 календарних днів. Також терміни видачі документа можуть бути продовжені в разі, якщо перевіряючий орган не може своєчасно отримати відповіді на запити.

Які документи тимчасово посвідчують особу?

При подачі заяви на відновлення паспорта представники Міграційної служби видають тимчасове посвідчення особи. При цьому важливо відзначити, що якщо після закінчення року паспорт не буде поновлено, то тимчасове посвідчення перестає бути дійсним.

У тому випадку, якщо в процесі відновлення паспорта заявник знайшов загублений паспорт, то процедура відновлення призупиняється.