Які вимоги запрацюють для банків з 1 вересня?

За повідомленням Національного Банку України з 1 вересня 2020 року для банків запрацюють нові вимоги до розкриття інформації про послуги в рекламі і на сайтах.

Які зміни відбудуться?

Головною зміною в діяльності банків буде те, що з вересня всі банки повинні будуть надавати достовірну, правдиву, актуальну і достатню за обсягом інформацію про депозити та кредити, про їх вартість, умови та ризики, які не вводитимуть клієнтів в оману.

Що зміниться на сайтах банків?

Кожен банк на своєму веб-сайті повинен забезпечити надання повної інформації про кредити і депозити в єдиному уніфікованому форматі.

В першу чергу банки повинні будуть інформувати про реальну річну ставку по кредиту, про наявність додаткових послуг (страховка, оплата послуг державного реєстратора, нотаріуса та ін.) і про їх вартість, про термін послуги, орієнтовну загальну вартість кредиту, регулярність платежів по кредиту. Також банки повинні розкривати інформацію про наслідки в разі прострочення виплат по кредиту, умови дострокового зняття грошей з депозитного рахунку та ін.

Клієнту, який заходить на сайт банку, повинна бути доступна можливість отримати файл зі зведеною інформацією про повну вартість та умови одержання послуги, ризики для себе і т.п.

Також на сайтах банків повинні з'явитися калькулятори, які дозволять розрахувати витрати за споживчим кредитом або доходи від депозиту.

Що зміниться в рекламі банків?

Реклама про пропозиції по кредитах і депозитах не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації про послугу.

Також реклама повинна містити наступну інформацію:

  • за кредитами - інформація про реальну річну відсоткову ставку, про максимальну суму кредиту і термін кредитування;
  • по депозитах - інформація про річну відсоткову ставку, термін вкладу, валюту та мінімальну суму.

Дані вимоги поширюються на розміщення реклами на телебаченні, по радіо, на білбордах і на ітернет-банерах.

Важливо відзначити, що вимоги стосуються реклами тільки продуктів або послуг для населення і не поширюються на рекламу послуг для бізнесу або фізичних осіб-підприємців, на іміджеву і категорійну рекламу банків.

Як НБУ буде контролювати виконання вимог?

Починаючи з 1 вересня 2020 року щоденним моніторингом веб-сайтів і реклами банків і контролем дотримання вимог до розкриття інформації буде займатися профільний підрозділ НБУ - Управління захисту прав споживачів фінансових послуг. Так, за неналежне виконання вимог до банків за кожне порушення будуть застосовуватися штрафні санкції в розмірі від 50 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.