Щоб залучити клієнтів банківськими продуктами більшість банків пропонують бонусні програми, однією з яких є функція кешбек. Тому вибираючи банківську карту, багатьох людей цікавить питання, наскільки вигідні кешбек-сервіси і як вони працюють.

Кешбек являє собою часткове повернення коштів на карту при безготівковому розрахунку картою. Повернення відбувається у вигляді бонусів або живих грошей.

На сьогоднішній день банками, які надають кешбек по картах, є:

  • Райффайзен Банк Аваль;
  • Альфа-Банк Україна;
  • ТАСКОМБАНК;
  • ОТП Банк;
  • Універсал Банк;
  • Ідея Банк;
  • Банк Форвард і ін.

Як працює кешбек?

Багатьох клієнтів банку цікавить питання, за рахунок яких коштів банки забезпечують кешбек-сервіси. У більшості випадків кешбек працює за рахунок внутрішніх комісій платіжних систем банківських установ. Комісія розподіляється між банком, що обслуговує карту (банк-емітент), і банком, що надає клієнтам свої термінали для оплат (банк-еквайєр). Таким чином при здійсненні оплат через термінал банк-еквайєр повертає частину комісії за здійснену операцію банку-емітенту, а банк-емітент в свою чергу може поділитися отриманим прибутком з власником карти. В результаті власнику картки вигідно здійснювати якомога більше безготівкових розрахунків по карті, а банк-емітент збільшує при цьому свій дохід по комісіям. До того ж, банк-емітент отримує додаткову вигоду, якщо його клієнти здійснюють безготівкові розрахунки, адже йому не доводиться витрачатися на обслуговування банкоматів для зняття готівки. Крім комісії за розрахунки в терміналах банк-емітент отримує додаткові комісії, якщо його клієнт розраховується карткою в магазинах-партнерах.

Як пояснюють в Ощадбанку, партнерами банку в основному виступають підприємці в сфері торгівлі і наданні послуг. Таким підприємцям вигідно партнерство з банком, яке дозволяє залучити клієнтів в рамках програми лояльності. А для клієнтів магазинів участь в подібних програмах лояльності є стимулом частіше розраховуватись банківською картою.

При цьому не всі банки вважають функцію кешбек вигідним інструментом для залучення клієнтів, і застосовують для цього інші маркетингові прийоми. Так, наприклад, директор департаменту по продуктом роздрібного бізнесу ПУМБ Д.Поліщук пояснює, що в результаті проведених досліджень банком стало відомо, що тільки 7-8% клієнтів банку при виборі банківських продуктів вважають ключовим параметром відбору наявність опції кешбек. Іншими більш важливими параметрами вибору банківських продуктів для них стають вартість послуги, рейтинг банку, власний досвід співпраці з банком, якість і рівень обслуговування, а також надійність та прозорість роботи банку.

Які умови кешбека пропонують банки?

У кожному банку пропонуються свої умови по кешбеку, які відрізняються в залежності від виду карт і банківських програм. Кешбек може розраховуватися процентним співвідношенням від суми оплат по карті або ж бути у вигляді фіксованої суми. В середньому відсоток кешбека становить 0,5-5% від суми здійсненого платежу по карті.

При цьому варто звернути увагу на те, що кешбек не застосовується на оплату послуг, яка не пов'язана з комісійними винагородами банків (переказ коштів на карту, оплата мобільного зв'язку та ін). Детальні умови користування кешбеком прописуються в договорі карткового обслуговування, які варто вивчити, щоб правильно користуватися кешбеком. Також важливо запам'ятати, що кешбек є прибутком і оподатковується.

Як правильно користуватися кешбеком?

Щоб кешбек став вигідний для власника карти, важливо дотримуватися наступних правил його користування:

  1. Дізнатися умови кешбека. Як вже зазначалося вище, кожен банк пропонує свої умови по кешбеку. Так кошти можуть бути повернуті частково від усіх здійснених покупок з карти, можуть повертатися тільки при здійсненні покупок в певних магазинах-партнерах банку, а можуть повертатися у вигляді бонусів, які можна використовувати при здійсненні покупок в певних магазинах.
  2. Дізнатися розмір кешбека. При визначенні суми повернення банки також встановлюють максимальний ліміт кешбека, який може бути повернутий клієнту на карту протягом певного проміжку часу.
  3. Вибирати послуги і продукти, які вигідні. Краще вибирати карту з більш низьким відсотком кешбека, і здійснювати більш часті розрахунки по карті.
  4. Вибирати кредитну карту з кешбек. Вигідні умови кредитування протягом пільгового періоду кредитування в поєднанні з поверненням коштів за кешбек можуть принести подвійну вигоду для клієнта.
  5. Вибирати гроші, а не бали. При виборі карт з кешбеком краще віддавати перевагу поверненню у вигляді живих грошей. Бонуси змушують їх витрачати в певних магазинах, що може сприяти збільшення кількості витрат.
  6. Брати участь в акціях. Багато банків запускають акційні пропозиції по своїм продуктам для залучення клієнтів. Перед участю в акціях важливо уважно вивчити умови участі в акції та реально оцінити їх затребуваність.

При виборі карти з кешбеком, незалежновідтого чи це платіжна карта або Ви вирішили оформити кредитну картку, важливо підбирати умови використання кешбека під свої індивідуальні запити, не забуваючи про ліміт повернення коштів.