Відповідальний позичальник замислюється про штрафи, які застосовує банк у разі прострочення, на стадії оформлення кредиту. Менш відповідальні - після виникнення прострочення.

Банки частенько застосовують до боржників різні санкції, наслідуючи умови договору з клієнтом, навіть без повідомлення клієнта про їх застосування. Тому клієнт, що запізнився з щомісячним платежем всього на пару днів, може бути шокований розміром оголошеній йому заборгованості. Особливою хитрістю з боку банків є застосування штрафних санкцій до штрафних санкцій. Таким чином, погане прострочення збільшуватиметься чи не в геометричній прогресії.

Обурені позичальники досить часто подають судові позови відносно банків, які неправомірно нараховують велетенські штрафи за дріб'язкові порушення договору. Суд може навіть задовольнити позов позичальника. Так що ж виходить, кредитор не має права штрафувати неплатників, і, при виникненні щонайменшої заборгованості, повинен відразу звертатися до суду для врегулювання питання повернення боргу? Подібний судовий прецедент тільки додав складнощів в стосунки кредиторів і позичальників, тому що шахраї відразу поспішили скористатися лазівкою, що трохи відкрилася. Бажання захистити простих позичальників, що опинилися в складних життєвих ситуаціях, привело до негативних наслідків.

По суті, зміни в законодавство ніяк не вплинули на зміст вже підписаних договорів, по яких передбачені занадто великі штрафні санкції. Позичальникові, у разі порушення договору, все одно доведеться заплатити за рахунками, тільки тепер їх стягатимуть після позову кредитора, в судовому порядку, оплачуючи судові витрати.

Те основне, що потрібно запам'ятати клієнтам - не варто боятися комунікувати з банком. Якщо прострочення було з поважної причини, варто звернутися у банк і попросити не нараховувати штрафи, зобов'язуючись виплатити кредит. Завдяки змінам до закону, банк більш охоче зрозуміє клієнта і піде йому назустріч.