В найближчому майбутньому настає автоматизація управління інвестиціями і заощадженнями українців.

Активне використання інструментів роботизації і автоматизації вже торкнулося найбільші світові банки лідерів вітчизняної банківської сфери. Зараз відмічений сильний вплив цього тренду на механізми управління клієнтськими сервісами, безпосереднє проведення клієнтських операцій.

Торкається це, в першу чергу, сервісів самообслуговування, що активно впроваджуються провідними українськими банками. Банкомати, кіоски самообслуговування, інтернет-додатка, мобільні сервіси, інтерактивні автовідповідачі грають усе більш важливу роль в просування культури самообслуговування.

Якщо говорити про сегментацію процесів роботизації, треба розділяти її на алгоритмічну і когнітивну.

Застосування алгоритмічної роботизації можливе у банківських операціях, де записана послідовність дій, яку виконують співробітники банку, і її можливо оформити в якості алгоритму. Це дозволяє автоматизувати який-небудь процес, замінивши банківського службовця автоматом, роботизованим пристроєм.

Когнітивна роботизація передбачає більш високі технологічний рівень, на якому до алгоритмічної роботизації можна додати системи ухвалення рішень, які ґрунтовані на штучному інтелекті. Її застосовують в сферах, де потрібна робота з інформацією, яка неструктурована або слабо формалізована, де треба приймати рішення ґрунтуються на досвіді.

Роботизація у банківському бізнесі потрібна, щоб автоматизувати рутину, дії, що повторюються, які можуть бути виконані без співробітників фінансової установи. Банки завдяки цьому прискорюють виконання операцій, це призводить до зростання продуктивності праці, нейтралізує дію людського чинника. Найважливіша вигода полягає в заощадженні часу клієнтів і співробітників банку, мінімізація можливості помилки.

Але, якщо говорити про чисельне числення засобів, які витратили українські банки конкретно на роботизацію, важко оцінити прогрес, тому що фінансисти не афішують подібну інформацію.

Але якісь результати точно є, і вони обнадіюють. У одному з найбільших українських банків впроваджується система, яка аналізує дані з камер спостереження. Якщо системою реєструється черга в якомусь відділенні на касі, менеджерам вирушає відповідне повідомлення, щоб було прийнято рішення про перерозподіл клієнтського потоку.

Відразу в декількох банках, в найбільших аеропортах впроваджуються автоматизовані системи паркінгу.