Багато українців, прийнявши рішення узяти кредит і не маючи досвіду в цій сфері, вибирають звичний спосіб кредитування. Вони йдуть у банк або іншу фінансову організацію, що надає послуги з кредитів, щоб отримати усну консультацію фахівця. Які недоліки усної консультації по кредитуванню? - Варто розібратися.

Зі свого боку, представники фінансових організацій і банків, стикаючись з можливістю надати допомогу потенційному позичальникові, інформують його виключно по перевагах кредитної програми. Умови договору позики, які можуть змусити клієнта сумніватися в рішенні узяти кредит, зазвичай не оголошуються, або оголошуються стисло і у загальних рисах. Варто також відмітити, що в договорі можуть бути прописані особливі умови дострокового погашення кредиту, які можуть бути невигідними для позичальника або в деякому роді порушувати його права, але у разі підписання цих умов договору за угодою сторін мають право бути. Найважливіше те, що зазвичай клієнта детально не посвячують в умови договору позики, а дізнається про них при виникненні тієї або іншої проблеми. І тоді вже правових важелів дії або права вибору він не має.

В результаті дослідження проектом USAID кредитної програми банків і фінансових організацій України шляхом залучення "таємних покупців" стало відомо, що в 68 % випадків особистого звернення клієнтів їм не надається письмова інформація про кредит, в 80 % випадках позичальник не був ознайомлений з основними умовами надання кредиту.