Люди все частіше стали користуватися безготівковими розрахунками при здійсненні покупок в магазинах, при оплаті будь-яких послуг тощо. І останнім часом нерідко стали потрапляти в ситуацію, коли вони не можуть оплатити покупку через відмову банку в платежі, незважаючи на достатню кількість коштів на мапі. Основна причина цього - блокування банківської карти.

Ким може бути заблокована банківська картка?

Банківську картку може заблокувати:

  • банк. Таке рішення може побут прийнято банком через борги власника карти перед банком або перед третіми особами на вимогу виконавчої служби;
  • власник рахунку.

При цьому важливо відзначити, що в разі блокування рахунку кошти на цьому рахунку зберігаються. Забороняються лише операції переказу грошових коштів, здійснення платежів, зняття готівки тощо.

Власник рахунку може заблокувати карту самостійно по одній з наступних причин:

  1. Втрата кредитної картки. Щоб зв'язатися з оператором і запросити нову карту для початку знадобитися запросити зупинку операцій і блокування старої карти.
  2. Картка була забута в магазині. За підсумком карта була знайдена касиром або продавцем магазину і повернута власнику цієї картки, але для безпеки в такій ситуації краще її заблокувати і отримати нову. Адже на пластиці були вказані такі цінні дані, як термін дії карти, CVV-код, яких достатньо для розрахунку картою в інтернеті.
  3. Карта була вилучена банкоматом в зв'язку з його поломкою або підступами шахраїв.
  4. Виявлення несанкціонованого списання коштів з картки.

При виникненні одного з перерахованих вище випадках найкраще зателефонувати оператору банку і попросити зупинку всіх операцій по карті.

Чи не за бажанням клієнта, карта блокується в одному з наступних випадків:

  1. Введення неправильного пін-коду карти три рази поспіль при спробах зняття готівки в банкоматі. В такому випадку рахунок деактивується.
  2. Операції з рахунком за межами країни без попередження банку, що обслуговує карту про виїзд за кордон. В такому випадку банк позиціонує свої дії в якості турботи про клієнтів з метою виключення випадків шахрайства з картою.

Як розблокувати картку?

Принципової відмінності в розблокуванні карт різних банків немає, тому порядок дій буде розібраний на прикладі картки ПриватБанку.

Існує три найпоширеніші способи розблокування картки - через онлайн банкінг, через дзвінок оператору або через відділення банку.

Розблокування через Приват24:

  • увійти в Приват24;
  • зайти у вкладку «Мої рахунки»;
  • вибрати завдання «Управління картою»;
  • в опції «Блокування» вибрати опцію «Розблокувати».

Розблокування через оператора:

  • набрати номер служби підтримки клієнтів - 3700 і дочекатися відповіді;
  • звернутися з проханням розблокувати картку. Для цього оператор задасть кілька запитань, на які знадобитися відповісти.

Як розблокувати картку, на яку накладено арешт?

Розблокувати карту в зв'язку з її арештом набагато складніше ніж у випадках, перерахованих вище. Однак якщо постаратися, то це завдання можливо вирішити.

У тому випадку, якщо на рахунок накладено арешт необхідно виконати послідовно ряд наступних дій:

  1. З'ясувати, хто є ініціатором арешту рахунку, і з якої причини накладено арешт. Краще це зробити при особистому відвідуванні відділення банку.
  2. Зв'язатися з ініціатором арешту рахунку і запросити юридичні підстави даного дії. Чи законно підставою може бути судове рішення або напис нотаріуса.
  3. Вирішити питання з причиною арешту рахунку - заплатити заборгованість або вирішити питання в судовому порядку.
  4. За результатами вирішення питання направити підтвердження усунення причини арешту рахунку виконавчій службі.

Всі перераховані дії необхідно здійснювати оперативно, а в зв'язку з запусків з 2020 року Автоматизованої системи виконавчого провадження чисельність таких випадків буде стрімко збільшуватися.