Найшвидшим видом транспорту є літак. Так, купивши квиток на літак протягом доби можна дістатися в будь-яку країну світу. Однак погодні умови нерідко вносять корективи в роботу авіаційних служб, і в цілях безпеки перельоти можуть скасовуватися або переноситися.

За статистикою частка рейсів, які скасовуються або переносяться, становить 1-2% від загальної кількості рейсів в рік. Кількість таких рейсів в світі за рік досягає до декількох сотень тисяч. Таким чином, заручниками ситуації з скасованими або перенесеними рейсами стають близько 10 млн. Осіб на рік.

З огляду на вищевикладене стає зрозуміло, що актуальною проблемою для багатьох користувачів послуг авіаперельотів стає отримання компенсації за незручності, які виникли в зв'язку зі скасуванням або перенесенням рейсу. Пасажир, зі свого боку, плануючи поїздку літаком, повинен враховувати можливість виникнення форс-мажорній ситуації і спланувати порядок дій.

Яким може бути розмір компенсації?

Розмір компенсації залежить від термінів, за які був скасований або перенесений рейс.

У тому випадку, якщо рейс скасували або перенесли не раніше ніж за 2 тижні до вильоту, розмір компенсації повинен відповідати повної вартості квитка. Також в якості альтернативного рішення клієнтом може вибути обраний інший рейс, який йому підходить з аналогічною вартістю без оплату такої заміни рейсів.

Якщо ж скасування (перенесення) рейсу сталася раніше ніж за 2 тижні до вильоту, то компенсація може становити 250,400,600 євро в залежності від дальності авіаперельоту (до 1,500 тис.км, 1,5 т-3,5 тис.км, понад 3,5 тис .км).

Як бути при скасуванні рейсу в день вильоту?

Скасування рейсу за кілька годин до вильоту, коли пасажир уже чекає вильоту в аеропорту, є найбільш неприємною ситуацією. У такій ситуації, як правило, порядок дій пасажирів роз'яснює співробітник авіакомпанії. Якщо ж цього не відбувається, то пасажиру потрібно звернутися в колл-центр авіакомпанії і повідомити про проблему. Дозвіл такої проблеми зазвичай полягає в пропозиції пасажиру альтернативного рейсу або повернення вартості квитка.

Але це, на жаль, лише теорія, і в реальних умовах пасажиру краще відшукати квиток на відповідний рейс самостійно. А вартість таких квитків повинна компенсувати авіакомпанія, рейс якої був скасований.

Отримуючи повернення вартості квитків важливо враховувати ряд нюансів. Так, якщо поїздка передбачена з пересадкою, але на руках у пасажира є один квиток, то такий пасажир повинен отримати компенсацію за весь маршрут. Але якщо пасажир їде з пересадкою і у нього на руках кілька квитків, то компенсація буде передбачена тільки по квитку на рейс, який було скасовано. Інші квитки здаються пасажиром самостійно, і компенсація за ним не передбачена. Аналогічні умови компенсації на зворотні і транзитні рейси.

Які документи потрібні для отримання компенсації?

Для отримання компенсації через скасування або перенесення рейсу не зайвим буде надання чеків, пов'язаних з таким скасуванням (переносом) (покупка кави, зубної щітки та ін.). Також знадобляться такі супутні документи, як посадочні талони на літак, довідки про затримки рейсу тощо. Також буде не зайвим надати фото з табло, де відображена скасування рейсу.

З пакетом документів пасажир звертається до авіаперевізника або в компанію, яка виступає посередником по перельоту.