Отримати відмову у банку відчуття не з приємних, і більшість установ не пояснюють свою позицію в ухваленні свого негативного рішення. У цій статті будуть приведені основні критерії оцінювання позичальника, що допоможе пройти перевірку у банку за умови грамотного застосування викладеної інформації.
Першим етапом перевірки у більшості банків є етап анкетування. Склад анкети не регламентований і залежить від політики банку. Проте основними розділами анкети є:
- ПІБ позичальника;
- Інд. номер;
- Місце реєстрації;
- Паспортні дані (серія, номер, дата і місце видачі);
- Сума кредиту і термін кредитування;
- Призначення кредиту;
- Відомості з місця роботи (найменування компанії, посада, трудовий стаж);
- Рівень заробітної плати;
- Сімейний стан.
Перевірка клієнта може проходити двома методами і залежати від суми кредиту :
- Автоматична перевірка. Проходить без участі персоналу, за допомогою спеціальних програм. Застосовується при зверненні за невеликими сумами.
- Ручна перевірка. Детальна перевірка спеціалізованим персоналом з ретельним вивченням платоспроможності клієнта і реальною оцінкою ризиків.
У двох випадках перевірки вирішальним чинником є якість кредитної історії позичальника. Тут беруться до уваги усі факти дотримання/порушення платіжної дисципліни по кредитах, наявність відкритих кредитів і заборгованостей по них, наявність судових розглядів. Саме тому, приймаючи рішення звернутися у банк за кредитом, варто завчасно потурбуватися про свою кредитну історію і у разі наявності "темних плям" в кредитній історії постаратися їх виправити в найкоротші терміни.